Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Egészségünkért !

2009.06.02

Ahhoz hogy szervezetünk a megfelelő ütemben működjön fontos az egyensúly. Ám ha rossz ételek fogyasztunk, akkor ez az egyensúly felborul, és jelentkeznek a tünetek.

A túlozott fáradékonyság, az allergiás tünetek, és más különböző jelek utalhatnak arra, hogy gond van. De nem csak az ételek, hanem környezetünk is nagyban befolyásolja szervezetünk működését, ilyen pl. az életmódunk, az állandó stressz, a magas vérnyomás, a mozgás hiány.


...Ha állandóan csak egy féle ételt fogyasztunk el ilyen pl. a sok cukor, a csokoládé, a kávé, a tartósított élelmiszerek, könnyedén elsavasodhat szervezetünk. Ezek ellentéte lenne a sok rostos gabona, zöldség, gyümölcs fogyasztása, ami a mai rohanó világban sajnos elmarad.

A reklámok hatására víz helyett Colával és más cukros üdítővel itatjuk gyermekeinket, és mi magunk is inkább megvesszük a divatos üdítőt, semhogy tiszta ásványvizet fogyasszunk. A dohányzás is nagymértékben megnöveli a szervezet savszintjét, így az egyik legkárosabb, amit tehetünk a dohányzás. Ha leszokni nem tud róla, akkor fontos, hogy pótolja szervezetében a C vitamint, így ellensúlyozva a cigaretta káros hatását.

...


...Napi 20 perc intenzív mozgás is sokat javíthat, ez lehet egy esti séta, egy kiadós kertészkedés, vagy bármilyen sport. A mai rohanó világban elfelejtünk önmagunkra odafigyelni, így szervezetünk sínyli meg, a sok stresszt, és a rengeteg munkát. Az elsavasodás bár nem hangzik túl komolynak, mégis egy igen lassú alattomos betegség, amely sok gondot okozhat.

.


...Ha ön kedves olvasó sokat dohányzik, kávézik, keveset mozog, sok fehér kenyeret fogyaszt, és szereti a fűszeres ételeket, érdemes elgondolkodni az alábbi tüneteken, hátha valamelyik már önnél is jelentkezik:

Állandó fáradtság, és levertség, gyakori megbetegedés, pl. nátha, allergiás tünetek, orrfolyás, szemviszketés, a figyelő képesség csökkenése, székrekedés, ízületi fájdalmak, hízás. Nos, ezek a tünetek mind utalhatnak a szervezet túlzott savasodására, amelyek talán elsőnek is nem is tűnnek komoly gondnak, ám hosszú távon megkeserítik életünket. Aki már régóta diétázik vagy fogyókúrázik, ám eredmény nélkül érdemes átgondolni, hátha ez a baj húzódik a háttérben.


...A Magyar konyha híres külföldön ám arról is híres mennyire zsírós és egészségtelen. Sajnos ez igaz, és bár az utóbbi években egyre többen ismerik fel az egészséges életmód hasznát, még mindig kevesen figyelnek oda arra, hogy mit esznek, és miből mennyit, valamint az ételek változatosságára.



...A jó magyar konyha hétvégi menüje a húsleves, és a rántott csirke. Persze nem kell erről rögtön lemondani, de a rántott csirke mellé készítsünk finom nyári salátát minél több ropogós friss zöldségből, így máris sokat tettünk egészségünkért.



Ahogy telik az idő egyre nehezebben kelünk fel az ágyból, fájnak, sajognak az izmaink ám ezt a korra is foghatjuk. De sajnos ez nem igaz, hiszen 40évesen nem kell még ilyen tünetektől szenvedni, főleg ha odafigyelünk az életmódunkra.

Nem kell a sok reklámra hallgatni, hiszen a zöldségeket sehol nem reklámozzák, de attól még minden sarkon van egy zöldséges. Ha úgy érezzük, hogy a tünetek ránk is illenek, még nincs minden veszve, hiszen a folyamat, bár lassan de visszafordítható.

.

...Együnk minél több olyan zöldséget, amelyek lúgosítanak, ilyen pl. a cékla, a paradicsom, a spenót, az uborka, a karfiol és a saláták is. A zöldségeket és a gyümölcsöket ne fogyasszuk együtt, vagyis egyik nap csak zöldséget együnk a másik nap gyümölcsöt.

...A gyümölcsöket soha ne fogyasszuk étkezés után, mert ebben az esetben nem tudnak a gyomorból kiürülni és erjedésnek indulnak. A legjobb, ha reggel gyümölccsel indítjuk a napot, hiszen ez gyorsan felszívódik, energiával tölt fel minket, és azonnal beindítja emésztésünket. De ehetünk mellé joghurtot vagy kefirt is, ezek is helyre rázzák szervezetünket. A legjobb lúgosító gyümölcsök az avokádó, a citrom, ezt pl. vízbe is kicsavarhatjuk, a kókuszdió, és a meggy.

.

...Savasítanak a húsok, a fekete tea, a kávé, az alkohol, így pl. a sör és a bor, a kóla, a mustár, majonéz, ecet, szójaszósz, csokoládé, szalámik, a cukor és az élesztővel készült ételek, így pl. a pékáru is. Ez nem jelenti azt, hogy ezekről mától le kell mondani, csak néha az ellensúly hatásárét, mást is kell fogyasztani, pl. együnk minél több kefirt, vagy joghurtot, igyunk ásványvizet, együnk sok zöldséget és gyümölcsöt, a főzéshez használjunk Oliva olajat.

Ha megtartjuk az egyensúlyt, és az ételeket is helyesen iktatjuk be étrendünkbe, hamarosan újra fittnek és energikusnak érezzük magunkat.

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.